parallax background

Interventies (tools) voor medewerkers en klanten

Hoe kan je als bedrijf of organisatie jouw klant of medewerker helpen om thuis minder voedsel te verspillen?

De consument maakt de hele dag keuzes op het gebied van voeding. Voedselverspilling kan op elk van die keuzemomenten ontstaan, maar juist ook worden voorkomen. Er zijn tools en hulpmiddelen die hierbij kunnen helpen. Samen Tegen Voedselverspilling heeft een overzicht gemaakt van deze customer journey en tools die hierbij kunnen helpen. In deze afbeelding staan voorbeelden van interventies genoemd, kijk voor hier complete overzicht van interventies/tools.

Verspreiden van hulpmiddelen en tips

Veel bedrijven en organisaties gaan de strijd tegen voedselverspilling al aan, door het verspreiden van materialen en tips. Enkele voorbeelden:
 
  • Rabobank heeft op verschillende locaties Eetmaatjes uitgedeeld aan klanten.​
  • Bij Albert Heijn kunnen klanten gratis Koelkaststickers meenemen.​
  • Sligro deelde restjesrecepten in het magazine rond de kerstdagen. ​
  • Verschillende supermarkten houden spaaracties met bewaarbakjes.​
 
Hulpmiddelen en tips kun je bijvoorbeeld verspreiden via de website, op social mediakanalen, via spaaracties, in kerstpakketten of tijdens evenementen. Heb je interesse? Stuur dan een e-mail met je verzoek of vraag naar office@samentegenvoedselverspilling.nl. Wij helpen je graag verder.
 

Onderzoek

Wij zijn constant bezig met het onderzoeken van interventies die ingezet worden op verschillende plekken en onder verschillende doelgroepen. Dit doen we om nog beter inzicht te krijgen in wat werkt om verspilling te verminderen. Heb je een goed idee voor een nieuwe interventie om verspilling tegen te gaan? Of wil je onderzoeken hoe jouw klanten of medewerkers een hulpmiddel waarderen of gebruiken? Neem dan contact met ons op.
 
Samen zorgen we dat Nederland #verspillingsvrij gaat eten, doet jouw bedrijf al mee?