In alle winkels van Albert Heijn kunnen klanten vanaf nu producten kopen met kortingen oplopend van 25%, 40% tot 70%. Het principe van deze kortingen heet ‘dynamisch afprijzen’. Producten die tegen de houdbaarheid aanlopen worden via dit elektronische systeem met korting aangeboden. Op deze manier blijft er minder over in de schappen, wordt er minder voedsel verspild en kunnen klanten kiezen voor producten met een gereduceerde prijs.
Albert Heijn heeft nu in alle winkels met zelfscan en elektronische schapkaartjes het digitale alternatief van de 35%-sticker: dynamische kortingen op verse producten, zoals vlees. De precieze korting wordt automatisch op het elektronische prijskaartje getoond. Kortingen kunnen oplopen van 25%, 40% tot 70%.
“We introduceren voortdurend nieuwe initiatieven om voedselverspilling te voorkomen. Vaak gebaseerd op technologie. Met dit landelijke initiatief is de verwachting dat wij nog eens 4,5 miljoen kilo voedselverspilling per jaar besparen,” vertelt Henk van Harn, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn.
Lees hier het hele persbericht.
Albert Heijn is stakeholder van Samen Tegen Voedselverspilling.