Afgelopen jaar maakte InstockMarket een groei door. Samen met 300 bestellende chefs is er inmiddels 1,8 miljoen kilo eten gered. In maart 2023 verhuist het Food Rescue Center naar een grotere locatie. Daarnaast maakte Instock onlangs de tussenstand van de Horeca Impact Challenge bekend tijdens een event voor horecaondernemers.
Na een lastige coronaperiode van twee jaar ging het roer bij Instock compleet om. Oprichters Bart Roetert en Selma Seddik besloten te stoppen met hun restaurants en zich volledig te richten op InstockMarket, de online groothandel voor geredde producten. “We kregen meer producten aangeboden dan we zelf konden gebruiken in de restaurants, het was dus een logische stap om die mooie producten aan andere chefs aan te bieden,” vertelt Bart. “Ik ben enorm trots op alle circulaire bedrijven en chefs waarmee we samen nog meer impact kunnen bereiken,” beaamt Selma.
Instock organiseerde onlangs een event in Amsterdam voor meer dan 100 mensen uit de top van de horeca. Tijdens de bijeenkomst werd duidelijk hoe InstockMarket het anders gaat doen en was er ruimte voor confronterende kunst en muziek met artiesten, waaronder Dolf Jansen en Louise Korthals. Daarnaast waren meerdere bedrijven aanwezig om hun circulaire producten te tonen, die worden aangeboden via InstockMarket.
Aan het einde van de avond kwam de tussenstand van de Horeca Impact Challenge aan bod. Hoe meer kilo’s eten een klant redt bij InstockMarket, hoe groter de prijs. Vermaat catering stond met de locaties Fluor en Optiver op nummer 2 en 3. En met een indrukwekkende 16.000 kilo gered eten staat de locatie van Heat aan ‘t IJ bij Young Capital op 1. In minder dan twee maanden wordt de absolute winnaar van 2022 bekend gemaakt.
Lees hier het hele artikel van Instock.
Instock is stakeholder van Samen Tegen Voedselverspilling.