Kerstactie #samenminder

Eind 2018 hebben we met elkaar aandacht gegeven aan 3e Kerstdag-opmaak dag. Hier werd de focus gelegd op de overgebleven kliekjes van de Kerstdagen, om te zorgen dat deze niet in de afvalbak verdwijnen.

Deelnemers aan de actie waren onder andere het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Rabobank, McDonald’s, Slow Food Youth Network, Wageningen University & Research, Voedingscentrum, Nevedi, de Maatschappelijke Alliantie, de Europese Commissie, Sligro, Dirk, Jumbo Supermarkten en Unilever.

De actie is actief gedeeld op social media met #samenminder, heeft in diverse retail-, food- en vrijetijdsbladen gestaan en is intern met medewerkers gedeeld. Het resultaat van alle aandacht rond Kerst voor deze actie en voor de Stichting “Samen Tegen Voedselverspilling” is: bereik print 3.400.000, bereik online 1.600.000 en een PR waarde van €22.000,-

Kerstactie #samenminder