PepsiCo Nederland
“Voedselverspilling is doodzonde. Daarom hebben we binnen PepsiCo in de Benelux verschillende initiatieven lopen om dit tegen te gaan. Van het voorkomen van overproductie, het doneren van producten aan de Voedselbank tot een initiatief zoals Unwasted.”

Wim Destoop

INITIATIEVEN TEGEN VOEDSELVERSPILLING
We hebben diverse initiatieven opgestart om enerzijds voedselverspilling te voorkomen aan de productiekant en anderzijds een goede bestemming te vinden voor overtollige producten. Zo hebben we een collega die full-time bezig is met het vinden van een goede bestemming van overtollige producten en het voorkomen hiervan. Sinds geruime tijd hebben we een partnerschap met de Voedselbank waar we producten aan schenken.
Unwasted
Na een succesvolle pilot in de zomer van 2019 hebben we Unwasted in februari 2020 opnieuw gelanceerd. Unwasted is een initiatief waarbij we overtollige producten in een surprise box verkopen aan de consument via een webshop. In de toekomst hopen we dat we naast producten van PepsiCo ook producten van andere merken via Unwasted kunnen aanbieden en zo samen met andere partijen op kunnen trekken om voedselverspilling te beperken.