Albert Heijn sluit zich aan bij twee coalities om voedselverspilling te verminderen

01-07-2024
Stakeholders
Retail
Nieuws

Albert Heijn sluit zich aan bij Coalitie Houdbaarheid en het Upcycled4Food Initiative. Deze twee coalities zijn wereldkundig gemaakt tijdens de conferentie ‘Towards Halving Food waste in Europe’.

Coalitie Houdbaarheid

Albert Heijn geeft aan samen met de andere leden van deze coalitie meer bewustzijn te willen creëren rondom houdbaarheid, om zo de klant minder te laten verspillen. Ze geloven dat dit niet alleen goed is voor het milieu, maar ook voor de portemonnee van de klant.
Eén manier om de bewustwording bij de klant te vergroten, is door het kijk-ruik-proeficoontje van het Voedingscentrum op alle verpakkingen van de eigenmerkproducten te zetten.

Upcycled4Food Initiative

Albert Heijn heeft zich ook aangesloten bij het Upcycled4Food Initiative. Hiermee wil de supermarktketen het gebruik van reststromen in de voedselproductie stimuleren, om ook zo voedselverspilling te verminderen.

Albert Heijn streeft, als onderdeel van de verspillingsvrije beweging van Samen Tegen Voedselverspilling, SDG12.3 na: 50% minder voedselverspilling in 2030. Deze twee coalities zijn een toevoeging op vele andere interventies die de supermarkt inzet om dat doel te bereiken, zoals de Bananen chocolade cookies van geredde bananen: https://www.agf.nl/article/9622082/ah-bananen-chocolade-cookie-redt-38-000-kg-bananen-uit-eigen-keten/

Wil je meer lezen over AH die zich aansluit bij de coalities? https://nieuws.ah.nl/albert-heijn-sluit-zich-aan-bij-coalitie-houdbaarheid/

Albert Heijn is stakeholder van Samen Tegen Voedselverspilling.